Выбор оптимальной тормозной силы на колесной паре с учетом неидеальности противоюзных устройств
https://doi.org/10.21780/2223-9731-2017-76-2-117-122
Аннотация
Об авторах
И. А. ЖаровРоссия
С. Б. Курцев
Россия
А. А. Макас
Россия
Список литературы
1. Li Liang, Dong Wei, Ji Yindong, Zhanga Zengke. Minimal-energy driving strategy for high-speed electric train. International Journal of Control Theory and Applications. 2012. 10(3). P. 280 - 286.
2. Asnis I. A., Dmitruk A. V., Osmolovshii N. P. Solution of the problem of the energetically optimal control of the motion of a train by the maximum principle. USSR Computational Mathematics and Mathematical Physics. 1985. 25(6). P. 37 - 44.
3. Howlett P. G. The optimal control of a train. Annals of Operations Research. 2000. 98(1/4). P. 65 - 87.
4. Vu X. Analysis of necessary conditions for the optimal control of a train. University of South Australia. Australia, 2006.
5. Howlett P. G., Pudney P. J., Vu X. Local energy minimization in optimal train control. Automatica. 2009. 45(11). P. 2692 - 2698.
6. Lukaszewicz P. Energy saving driving methods for freight train. Computers in Railways IX. Dresden, Germany, 2004. P. 901 - 909.
7. Ogasa M. Energy saving and environmental measures in railway technologies: example with hybrid electric railway vehicles. IEEJ Transactions on Electrical and Electronic Engineering. 2010. 5(3). P. 304 - 311.
8. Xu X., Antsaklis P. J. Optimal control of switching systems based on parameterization of the switching instants. IEEE Transactions on Automatic Control. 2004. 49(1). P. 2 - 16.
9. Bengea S. C., DeCarlo R. A. Optimal control of switching systems. Automatica. 2005. 41(1). P. 11 - 27.
10. ГОСТ 33725-2016. Устройства противоюзные железнодорожного подвижного состава. Общие технические условия. М.: Стандартинформ, 2016. 11 с.
11. ГОСТ Р 55434-2013. Электропоезда. Общие технические требования. М.: Стандартинформ, 2014. 57 с.
12. Жаров И. А., Курцев С. Б., Макас А. А. Подходы к разработке нормативных документов по тормозной эффективности электроподвижного состава / Проблемы железнодорожного транспорта. Задачи и пути их решения: cб. тр. ОАО «ВНИИЖТ. М.: Интекст, 2012. С. 159 - 166.
13. Жаров И. А., Курцев С. Б., Кренделев А. А. Требования к параметрам работы противоюзных устройств / Вестник ВНИИЖТ. 2014. № 3. С. 39 - 45.
14. /2014/EU “Commission Regulation concerning a technical specification for interoperability relating to the 'rolling stock - locomotives and passenger rolling stock' subsystem of the rail system in the European Union”. [s. l.], 2014.
Рецензия
Для цитирования:
Жаров И.А., Курцев С.Б., Макас А.А. Выбор оптимальной тормозной силы на колесной паре с учетом неидеальности противоюзных устройств. Вестник Научно-исследовательского института железнодорожного транспорта (ВЕСТНИК ВНИИЖТ). 2017;76(2):117-122. https://doi.org/10.21780/2223-9731-2017-76-2-117-122
For citation:
Zharov I.A., Kurtsev S.B., Makas A.A. The choice of the optimal braking force on the wheelset, taking into account the imper-fection of antiskid devices. RUSSIAN RAILWAY SCIENCE JOURNAL. 2017;76(2):117-122. (In Russ.) https://doi.org/10.21780/2223-9731-2017-76-2-117-122