On the process of interaction of technical stations and hauls when passing train flows
https://doi.org/10.21780/2223-9731-2020-79-2-59-65
Abstract
Based on the research and experience in organizing the passage of train flows on one of the busiest railway lines of the TransBaikal Railway, the authors attempted to identify the main factors affecting the throughput and carrying capacity of freight-intensive directions, as well as to justify the need for integrated approaches in analyzing the throughput of a railway line with the interconnection of its main constituent elements and the definition of limiting. The article discusses in dynamics the interaction and mutual influence of the indicators of the main elements of the railway lines, as well as the analytical dependencies that allow to interlink the indicators that determine the throughput of individual elements of the railway line during their interaction. The results of analytical calculations are consistent with statistical indicators of the operation of railway lines in real operating conditions. With this in mind, significant dependencies between stages and technical stations were determined.
About the Authors
M. I. MekhedovRussian Federation
Cand. Sci. (Eng.), Deputy General Director – Director of the Scientific Center “Digital transportation models and energy saving technologies” (SC “DTEM”)
Moscow, 109626, Russia
L. A. Muginshtein
Russian Federation
Dr. Sci. (Eng.), Professor, Chief Researcher
Moscow, 109626, Russia
References
1. АбрамовА.А. Управление эксплуатационной работой. Ч. II. График движения поездов и пропускная способность. М.: РГОТУПС, 2002. 171 с.
2. Железнодорожные станции и узлы / В. Г. Шубко [и др.]; под ред. В. Г. Шубко и Н. В. Правдина. М.: УМК МПС России, 2002. 368 с.
3. Железнодорожные станции и узлы / В.И. Апатцев [и др.]; под ред. В.И. Апатцева и Ю.И. Ефименко. М.: ФГБОУ «Учебно-методический центр по образованию на железнодорожном транспорте», 2014. 855 с.
4. Организация движения на железнодорожном транспорте / В.В. Повороженко [и др.]; под ред. В.В. Повороженко. М.: Трансжелдориздат, 1957. 365 с.
5. Мугинштейн Л.А., Мехедов М.И. Методические подходы к выявлению факторов, влияющих на стабильность пропуска поездопотоков // Вестник ВНИИЖТ. 2014. № 2. С. 24–32.
6. Мугинштейн Л.А., Мехедов М.И. Вопросы организации с стабильного пропуска транзитных грузовых поездов на направлениях железных дорог с учетом технических и технологических особенностей работы технических станций и перегонов // Вестник ВНИИЖТ. 2016. № 1. С. 3–11.
7. Мехедов М.И., Мугинштейн Л.А. О проблемах организации движения и эффективности использования пропускных способностей станции // Железнодорожный транспорт. 2015. № 7. С. 20–27.
8. Мехедов М.И. Методика оценки факторов, определяющих стабильность пропуска грузовых поездопотоков на грузонапряженных направлениях: автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.22.08. М., 2016. 24 с.
Review
For citations:
Mekhedov M.I., Muginshtein L.A. On the process of interaction of technical stations and hauls when passing train flows. RUSSIAN RAILWAY SCIENCE JOURNAL. 2020;79(2):59-65. (In Russ.) https://doi.org/10.21780/2223-9731-2020-79-2-59-65